10 september 2008

Armagedon.....think outside the box=)

Jordens undergång, ja så beskriver kritiker experimentet i schweiziska Cern.


Igår kväll när jag lagt mig fick jag ett mess av mamma där det står: Ville bara säga att Jag älskar dig om inte världen inte finns imorgon.

Jag skrev tillbaka: Jag älskar dig!....Ett par minuter senare ringer min syster som har fått samma mess och är mer eller mindre förvirrad och undrar om mamma tror att hon(min syster) ska dö bara för att hon varit riktigt sjuk......


Jag: Nej, jag fick samma mess och det är bara för att Jorden kommer eventuellt att gå under imorgon....


Min syster: VA!


Jag: mm, d finns dom som säger det tydligen, jag vet inte.....


Min syster: Men?


Jag: men ring mamma och fråga vad hon vet, ring tillbaka om det är sant annars så hörs vi, jag sover.....


Min syster:ok?


Efter att par minuter fick jag ett mess: D e sant. Hälften av forskarna tror det och hälften inte.



Efter att Fredrik försäkrat mig om att Jorden inte skulle gå under idag, kunde jag somna gott=).....det är sjukt hur Media kan påverka en, hur snabbt falska rykten osv sätter igång....

I tunneln ska protoner accelereras till enorma hastigheter. Projektet i schweiziska Cern har väckt både förhoppningar och oro. Vissa röster har till och med hävdat att acceleratorn kan orsaka ett svart hål som kan innebära jordens undergång.

Bild och text taget ur Aftonbladet.se

0 kommentarer: